
FAQ
Veelgestelde vragen
Ik wil graag zo transparant en duidelijk mogelijk zijn over mijn prijzen. Ik vind het zelf namelijk óók vervelend om voor verrassingen te komen staan.
Ik kies er dus voor om éérst een prijsindicatie te geven, omdat u dan in elk geval al weet in welke prijsrichting u kunt denken. U kunt er dan rustig over nadenken en als u dan beslist dat het niet aansluit bij uw wensen of budget, dan is het in elk geval laagdrempelig om er tóch vanaf te zien.. Zonder meteen een intake of officiële offerte.
Daarnaast kunnen er bij een intake tóch nog bijkomstigheden zijn, zoals een andere afwerking, andere maten, beschadigde panelen, andere kwaliteit ondergrond, etc. Daarnaast weet ik pas ná de intake hoeveel folie er voor de klus nodig is. Het is natuurlijk fijn als (potentiële) klant om één, duidelijke offerte te krijgen in plaats van 3 aangepaste offertes.
Niet iedereen heeft hetzelfde budget. Maar dat je een kleinere portemonnee hebt, betekent niet dat je geen recht hebt op leuke of mooie dingen... Ik heb zelf ook in dat schuitje gezeten en ik genoot altijd énorm van iets nieuws (al was dat vaak een budget-iets of tweedehands).
Ik gun dat anderen ook..
Sommigen willen écht het állerbeste van het beste en vinden het geen enkel probleem om meer dan €100,- p/m folie te betalen.
Anderen hebben dit budget niet en nemen liever een budgetvriendelijkere folie van €20,- p/m.
Daarnaast is de duurste kwaliteit folie niet altijd nodig.. En waarom zou je daar dan wel voor betalen?
Daarnaast verschilt de folie ook vaak enorm, zo kan een houtfolie van hoge kwaliteit wel €60,- p/m kosten terwijl een single color van hoge kwaliteit maar €20,- p/m kost.. Dat heeft vaak niet met kwaliteit te maken, maar wel met het design van de folie. Een houtnerf is natuurlijk 'luxer' dan een gewone, zwarte kleur.
Ik kan natuurlijk niet de prijs inclusief de luxe folie rekenen, terwijl je de goedkopere folie neemt.
Ik kies er daarom voor om mijn prijsindicatie éxclusief folie te delen. We kijken dan samen even naar wat je graag wil en baseren daarop je foliekeuze!
Ik benoem wel altijd even hoeveel het ongeveer inclusief folie zal zijn (indien het een standaard single color betreft)..
Nee, ik heb momenteel géén wachttijd.
Wel heb ik het erg druk. Naast mijn bedrijf werk ik namelijk nog parttime onregelmatige diensten (28 uur p/w).
Over het algemeen vindt een intake wel binnen 2 weken plaats en kan de klus vaak wel binnen één maand gepland worden.
Het zou natuurlijk sneller kunnen gaan dan dit, maar houd er alsjeblieft ook rekening mee dat het ook wat langer in beslag kan nemen.
Bij je aanvraag zal ik duidelijk aangeven in welk tijdsbestek de intake & klus kan plaatsvinden!
Alles gaat in goed overleg met jou als (potentiële) klant en ik pas me uiteraard graag aan naar wat voor jou mogelijk is! Zo zijn spoedklussen uiteraard ook mogelijk maar kan ik je ook wat later in de agenda zetten, als je bijvoorbeeld nog moet wachten op de sleutel van je nieuwe huis!
Dat is erg lastig te bepalen en is helemaal afhankelijk van wat er gewrapt dient te worden.
Ik heb géén collega's dus doe al mijn klussen alleen.
Een kleinere keuken kan vaak binnen één dag klaar zijn.
Een grotere keuken (inclusief aanrecht) neemt vaak al gauw 2 dagen in beslag.
Een kast kan ook een tot twee dagen duren en als je deuren of kozijnen gewrapt wil hebben kan dat, afhankelijk van de hoeveelheid, wel tot enkele dagen duren.
Over het algemeen, elke dag.
De enige dagen die ik, vooralsnog, niet werk zijn 's weekends.
Ik werk onregelmatig, dus ik werk elk oneven weekend. In de even weekenden spendeer ik dan graag tijd met mijn gezin, die dan óók vrij zijn. In een spoedklus is het natuurlijk mogelijk hier vanaf te wijken, maar dan geldt er een weekendtoeslag.
De werkdagen zullen dus (over het algemeen) doordeweeks plaatsvinden en gaan in goed overleg met jou!
Doordat ik onregelmatig werk, zou het echter wél kunnen voorkomen dat er soms enkele dagen tussen zitten als ik meer dan één dag moet komen wrappen.
Geef het gerust aan als je de dagen aansluitend wil plannen, dan houd ik hier in mijn werkplanning graag rekening mee. Het kan dan wel zijn dat je iets langer moet wachten.
In eerste instantie, bij jou als klant.
Ik wil graag zo min mogelijk reizen met de panelen, omdat er dan natuurlijk ook een kans bestaat dat ze beschadigen.. Uiteraard wordt alles netjes gedemonteerd en vervolgens ook weer netjes gemonteerd. Deurtjes hang ik recht en alle rommel neem ik mee naar huis.
Natuurlijk kan ik héél goed begrijpen dat er ook klanten zijn die liever niemand in hun huis laten als zij zelf niet thuis zijn. Het is daarom óók mogelijk om de panelen op locatie te komen demonteren, mee te nemen en ze vervolgens, gewrapt, weer terug op de locatie te monteren! Geef dit alsjeblieft even aan bij je aanvraag, in dit geval komen er (afhankelijk van de locatie) nog extra reiskosten bij.
Onder ideale omstandigheden bedoel ik eigenlijk omstandigheden waarin ik niets meer hoef te doen, behalve de panelen vet vrij te maken. * De panelen zijn dus glad (er hoeven geen groeven, naden of beschadigingen opgevuld te worden)
* De panelen hebben geen opstaande randen of andere versiersels.
* De panelen hebben geen glas in
* De hoeken zijn 90 graden recht (dus niet gebold of afgerond)
* Daarnaast zijn de deurtjes ook niet van kaal MDF
De standaard afwerking is:
* De voorkant van de panelen zijn gewrapt met een nette afwerking van de hoeken, zonder (overlap op) de achterkant;
* Op de kwestbare gedeeltes wordt er primer gebruikt om een optimale hechting te waarborgen (hoeken en randen);
* Demonteren van de panelen en terug monteren. Panelen die eventueel nog scheef hangen worden gesteld, in hoeverre dat dit lukt. Panelen die scheef zijn i.v.m. een slechtere staat, worden niet gesteld.
Uiteraard is het paneel vrij van beschadigingen, krassen en kleurverschillen.
Als de klus klaar is, wordt hiervoor nog middels een checklist op gecontroleerd en vraag ik je om deze te tekenen.
Ik zou graag zien dat alle panelen schoon zijn.
Ze hoeven niet helemaal vetvrij gemaakt te worden, dat doe ik! :-)
Als bij aanvang van een klus blijkt dat ik nog panelen moet gaan schrobben omdat er aangekoekte (etens)resten e.d. op zitten, worden er extra kosten in rekening gebracht. Dit kost mij namelijk vaak meer tijd en kan het verschil maken tussen het wel of niet redden van de klus binnen één dag.
Ik zal zelf alle panelen demonteren en weer monteren. Bovendien worden de panelen - waar mogelijk mogelijk - nog gesteld. In sommige gevallen is het niet mogelijk om panelen te demonteren zonder schade aan te richten (denk hierbij aan vastgekitte of vastgeplakte panelen of bepaalde lades die op een speciale manier gemonteerd zijn). Ik geef bij de intake aan dat dit door u zelf gedemonteerd dient te worden, omdat ik het beschadigen van uw spullen tot nul wil beperken. In sommige gevallen blijkt dat panelen niet gedemonteerd kunnen worden en wordt enkel het aanzicht gewrapt. Ook dit gebeurd in duidelijk en eerlijk overleg met u!
Appratuur zoals ovens, magnetrons, wasbakken en kookplaten dienen door u zelf gedemonteerd te worden. Ook dit om beschadigingen te beperken.
Mocht u dit niet lukken, of mocht u niemand kennen die dit voor u kan doen, kunt u dit aangeven!
In dat geval kunnen wij in onderling overleg kijken of we iets kunnen regelen!
Bij de intake let ik op de staat van de keuken... Ik vind het vervelend om tijdens een klus nog voor nieuwe uitdagingen te komen. Dat is ook niet fijn voor de klant! Ik kijk dus naar heel veel dingen:
* Zijn er grote beschadigingen die hersteld dienen te worden? * Welk materiaal moet er gewrapt worden? Als het melamine of HPL is, zit deze laag er dan nog strak omheen, of begint deze al los te laten? * Zijn er panelen die vast geboord/vast gekit/vast geplakt zijn?
* Zijn de panelen te demonteren? Of zitten er speciale systemen in?
* Zijn de hoeken afgerond?
* Moeten de plinten gewrapt worden? * Wilt u de binnenkant van de deurtjes, of enkel het aanzicht? En hoe zit het met de corpussen?
* Zijn de deurtjes daadwerkelijk glad?